Hekleoppskrift på stjerner


Hei :o)
Jeg syns det er så gøy og jeg har blitt så inspirert av å se alt det fine
som dere har fått ut av hjerte oppskriften min,
så jeg har laget en ny oppskrift på stjerner 
som jeg håper vil være til inspirasjon og nytte.
Disse er enda enklere å lage enn hjertene og 
kjempe fine å bruke til å dekorere allt mulig.
Jeg har noen uten ansikt som jeg bruker som juletrepynt,
jeg har brukt dem til å pynte julepakker og
til å dekorere skjørt og veske til min lille Milu.


1
Begynn med 3 luftmasker, hekl de sammen til en runding med en fast maske i første luftmaske. Øk i hver maske med en maske til du har heklet ca. 3 runder. Der etter øker du med 1 maske i hver annen maske i ca. 2 runder. Der etter øker du i hver fjerde maske med en maske til du har 5o masker tilsammen.


2 
Snu med en luftmaske og hekl 11 masker tilbake på rundingen. Snu med en luftmaske og ta inn andre og nest siste maske, så du får 9 masker. Snu med en luftmaske og hekl de 9 maskene. Snu med en luftmaske og ta inn andre og nest siste maske slik at du får 7 masker. Snu med en luftmaske og hekl de 7 maskene. Snu med en luftmaske og ta inn andre og nest siste maske så du får 5 masker. Snu med en luftmaske og hekl de 5 maskene. Snu med en luftmaske. Ta inn andre og nest siste maske så du har 3 masker. Snu med en luftmaske og hekl de 3 maskene. Snu med en luftmaske og ta inn masken i midten (maske nr.2). Slik at du har 2 masker Snu med en luftmaske og hekl de to maskene. Snu med en luftmaske og begynn å hekle i andre maske (ta inn første maske ). Dra tråden igjennom hekleløkken og avslutt spissen.


3
Begynn på neste stjernespiss i den samme masken som siste maske i rekke nr.1 i forrige stjernespiss.


Hekl 2 luftmasker og 11 masker (til sammen) på rundingen. Snu med en luftmaske og gjenta fra rekke nr.2 i forrige stjernespiss.

4
Når du skal begynne på spiss nr. 5 (siste spiss). Begynner du i samme maske som siste maske i første rad i spiss nr . 4  og avslutter første rad i spiss nr. 5 i samme maske som du begynte rad 1 i spiss 1.
Der etter gjør du som i de forige spissene.

Fest trådene.


Det er veldig enkelt å lage større eller mindre stjerner av denne oppskriften. Her er den minste stjernen avsluttet med 30 masker i rundingen og vær spiss er begynt med 7 masker.


Det du gjør er å avslutte rundingen med hele runde tall (20, 30, 40, 50, 60 osv.) Dele på fem og legge til en maske (eks: 40 : 5 = 8 +1 =  9) for vær stjerne spiss.


12 kommentarer:

  1. Hvilket garn bruker du?

    Får ikke tak i alle disse nydelige fargene som du bruker:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Hei Linda :o)
    Jeg har brukt bomullsgarn fra Sparkjøp.
    De har masse skjønne farger også er det ganske rimelig. Har du ikke en butikk i nærheten, kan du bestille på nett på www.sparkjøp.no

    :o)

    SvarSlett
  3. i love your stars! i used google translate to change your norwegian into english, but i don't understand some of the phrases: namely, "mesh," "mask," "respiratory mask," and "penultimate mask" . . . i think google translate has failed me! :)

    SvarSlett
  4. Kjempe stilig,tusen takk for oppskriften:))

    SvarSlett
  5. Merideth or anyone else....was wondering if anyone has gotten a English version of this pattern?

    SvarSlett
  6. oooooo, please, please I would love to have an english pattern for these stars. I want to make some and donate them to our local hospital to go home with new born babies. Soooooo cute!

    SvarSlett
  7. Google translate gives me "penultimate mask", "air mask", etc. I can probably figure it out but it might take some trial and error.

    SvarSlett
    Svar
    1. I have asked a round and been told that it is called a Chain in English.
      Hope it is of any help.
      :o)

      Slett
  8. Parabens pela sua criatividade ,e obrigado por dividir

    SvarSlett
  9. So sweet! I love the little stars,Happy face too! Very nice idea for a baby shower or Me! :)

    SvarSlett
  10. Oh I wish someone could please translate to English. These are the cutestes

    SvarSlett
  11. I would love if you could translate this pattern into english!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.